به گزارش روابط عمومی مرکز تربیتی و پرورش استعداد سلاله؛ طی سومین جلسه از کارگاه آموزشی مربیان مرکز سلاله شعبه اصفهان جناب آقای دکتر قاسم زاده، با طرح نظریات لوین در روانشناسی به بحث منابع محرک ذهنی انسان پرداختند .

ایشان در تشریح نظریات لوین منابع محرک انسان در بحث انگیزه، به منابع درون فردی و برون فردی اشاره نمودند. در این نظریه منابع محرک موجب جلب توجه فرد می گردد که این توجه خود در فرآیندی با ادراک، پردازش و احساس موجب ایجاد انگیزش ومیل در فرد و نهایتا گفتار و رفتار وی را در پی دارد.

این گفتار و رفتار در صورت تکرار موجب عادت و ملکه شدن در فرد می گردد.

در بخش دوم جلسه، دکتر قاسم زاده به تشریح نظریات ادوارد دوبونو دانشمند معاصر که روی بحث تفکر کار کرده است پرداختند.ایشان در اشاره به دسته بندی انسان با توجه به نوع تفکر و ادراک از منظر دوبونو فرمودند:

انسان در این دسته بندی از 6 نوع تفکر و ادراک برخوردار است که شامل تفکر سیاه، تفکر زرد، تفکر سفید ،تفکر قرمز و تفکر سبز می گردد. که در هرنوع تفکر انسان در نوع مواجهه به مسائل پیرامونی خود یک نوع واکنش از خود نشان میدهد.

ایشان تاکید کردند طبق نظر دوبونو انسان بایستی در تفکر خود از تفکر برتری با عنوان تفکر آبی برخوردار باشد. در این تفکر انسان بر همه چیز اشراف دارد. کسی تفکر برتر را دارد که از قدرت استفاده ی هر تفکر در موقع مناسب آن برخوردار باشد.

در پایان ایشان در فعالیتی عملی به تبیین این نظریه و شیوه های تمرین داشتن تفکر آبی پرداختند.

این جلسه سه شنبه 10 بهمن 96  بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء به مدت 2 ساعت در مرکز سلاله و با حضور اعضاء ستاد و مربیان و کادر شعبه اصفهان برگزار گردید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *