tasoa0195

به گزارش روابط عمومی مرکز تربیتی و پرورش استعداد سلاله؛ بمناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و همزمان با تاسوعای حسینی؛ ره آموزان مرکز سلاله شعبه اصفهان در مراسم عزاداری اباعبدالله علیه السلام شرکت نمودند.

در این مراسم که روز سه شنبه 20 مهر ماه برگزار شد ، ره آموزان سادات صبح تاسوعا در قالب دسته عزاداری به روضه منزل حاج آقا دیانی رفته و در غم عزای حسین علیه السلام با هم همنوا شدند:

دامن علقمه لاله گون شد                           ساقی کودکان غرق خون شد

شد جدا دست سقای طفلان                       العطش العش ای عموجان

در روضه اباعبدالله پس از عزاداری و سینه زنی کوتاهی ، پای منبر خطیب اهل بیت علیهم السلام نشسته و از معارف حسینی بهره مند شدند. در حین استماع سخنرانی ره آموزان صبحانه را مهمان سفره امام حسین علیه السلام بودند.

پس از آن ره آموزان به مدرسه چهارباغ رفته و هماهنگ با سایر مراکز فرهنگی اصفهان در قافله عزاداری مسیر مدرسه چهارباغ تا آسایشگاه جانبازان را پیمودند تا ضمن بزرگداشت عزای حسینی پیروی خود را از راه امام حسین علیه السلام اعلام نمایند.

در پایان مسیر ، عزاداران نماز جماعت ظهر تاسوعا را به امامت آیت الله مهدوی(حفظه الله) در فضای معنوی آسایشگاه جانبازان اقامه کردند.

پس از اقامه نماز دسته عزاداری سلاله های سادات به روضه اباعبدالله علیه السلام بازگشته و در آنجا در میان هیئات عزاداری به سینه زنی پرداختند.

در پایان مراسم ره آموزان ناهار را مهمان سفره کریمانه اباعبدالله علیه السلام میل کردند.

tasoa0295

tasoa0395

tasoa0495

tasoa0595

tasoa0695

tasoa0795

tasoa0895

tasoa0995

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *