qom2

طرح مادران نمونه در ترم پاییز به دنبال ارائه هدفند سرفصل های تربیتی ـ دینی به مادران به عنوان مهمترین استوانه های عمق بخشی به تربیت در خانواده ها بود. این طرح می کوشید که با رصد نیازهای فکری –معرفتی مادران، سوالات و ابهامات فکری ایشان را پاسخگو بوده و بستری برای تربیت بهتر و داشتن خانواده هایی متعالی تر فراهم نماید.
در این خصوص مرکز سلاله ، با مدد از کلام گهر بار نهج البلاغه ، اقدام به برگزاری کلاسهای معرفتی برای مادران توسط سرکار خانم مومنی ، استاد حوزه و دانشگاه نمود.
این دوره آموزشی که شامل 4 جلسه کلاس خودسازی در کلام امیر المومنین علیه السلام بود تلاش داشت تا سبک زندگی اسلامی ؛ با راهکارهای معنوی را برای مخاطبین خود قابل اجرا نماید .
در این جلسات خانم مومنی راههایی برای پیاده کردن سیره اولیا الله در زندگی پیشنهاد دادند که از جمله عبارتند از :
1 – انسان با ایشان تطابق عملی پیدا کند.
2 – برای توفیق در این راه دعا نماید .
3 –از گناه دوری نماید .
4 – تصمیم بگیرد که در زمان غیبت ، همان کاری را انجام دهد که در حضور امام ممکن است انجام دهد.
5 – در این راه تفکر معقول و منطقی داشته باشد . تا معرفت حقیقی را پیدا کنند.
6 – اهل جهاد و مبارزه باشند و از ملامت دیگران نترسند

و همچنین جهت آگاهی بخشی به مادران در جهت حفظ سلامت و نشاط جسم و روح ، مرکز فرهنگی تربیتی سلاله واحد قم بر آن شد تا با ارائه آموزشهایی در جهت بالا بردن سطح آگاهی های مادران ، از بروز بیماری های جسمی آنان پیشگیری نماید .
این آموزشها در ترم پاییزدر قالب 5 جلسه برگزار گردید .سه جلسه آموزش آناتومی خاص بدن بانوان ، جهت آگاهی بخشی و دو جلسه حرکات اصلاحی با هدف ترمیم ناهنجاریهای استخوانی و همچنین پیشگیری از دردهای عضلانی و استخوانی مادران زیر نظر خانم احدی ؛ استاد تربیت بدنی از جامعة المصطفی قم و با همکاری مرکز خدمات حوزه برگزار گردید.

madaran0193

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *