5

مرکز فرهنگی،تربیتی سلاله شعبه قم در ادامه فعالیت های تابستانه خود در کنار تمرکز به مباحث فرهنگی توجه و تاکید خود را بر هنر به عنوان دغدغه مقام معظم رهبری و مسجد محوری  به عنوان محور تربیت دینی  و تربیت کودک به عنوان ضرورت دینی معطوف نموده است .

در این راستا استفاده از فضای معنوی مساجد در کلاس های واحد برادران و توجه به مولفه های هنر پروری در کلاسهایی همچون سفره آرایی ،ادیبان کوچک  واحد خواهران مورد توجه قرار گرفته است .

در روایات بر حضور در مسجد به عنوان ایجاد شاکله شخص اهمیت ویژه قائل شده است .رسول خدا (صلوات الله علیه و اله )می فرمایند:المساجد بیوت المتقین، و من کانت المساجد بیته؛ ضمن الله له با لرّوح و الرّاحة و الجواز علی الصّراط؛ مسجدها خانه های پرهیزگاران اند، و هر کس مسجد خانه او باشد خداوند آسایش و راحتی و عبور از صراط را برای او ضمانت خواهد کرد.

در کنار توجه به مسجد استفاده از آمیزهای زیبا شناسی و هنر پروری نبایستی از نگاه متولیان فرهنگی غافل بماند .نکته ایی که مقام معظم رهبری بر ضرورت آن تاکید دارند .ایشان در کنکره سراسری شعر و ادب می فرمایند:هر پيامى،هر دعوتى،هر انقلابى،هر تمدنى و هر فرهنگى تا در قالب هنر ريخته نشود،شانس نفوذ و گسترش ندارد و ماندگار نخواهد بود و فرقى هم بين پيام هاى حق و باطل نيست.

در آخر باید بدانیم بهترین سن برای رشد تربیتی سن کودکی دانسته شده است .سنی که معارف دینی و قرآنی مانند نقشی بر وجود معنوی شخص حک می بندد و می تواند چراغ راه زندگی او باشد .«مَثَل الّذی یَتَعَلَّم فی صِغره کالنَّقْشِ فِی الْحَجَرِ.»

6

2

3

4

1

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *