حجت‌الاسلام محمدمهدی الهی‌منش گفت: موثرترین قدم برای ظهور حضرت ولی‌عصر ارواحنافداه، تربیت نسلی است که بتواند زمینه‌ساز ظهور باشد.

به گزارش روابط عمومی مرکز سلاله، حجت‌الاسلام محمدمهدی الهی‌منش در کارگاه آموزش خانواده مرکز تربیتی و پرورش استعداد سلاله شعبه اصفهان که عصر جمعه 7 مهرماه برگزار شد با بیان این‌که ما به اندازه فهم عمیق ضرورت یک کار، پای چالش‌ها و مشکلات آن خواهیم ماند، افزود: آن‌جایی که ما یک مسیری را شروع کردیم و وسط راه سست شدیم، اولین چیزی که باید بررسی کنیم انگیزه شروع است.

وی با تأکید بر این‌که خودسازی با دگرسازی و تربیت گِره خورده است، تصریح کرد: اگر کسی تصور کند در دوره آخرالزمان خود را می‌سازد و بی‌خیال تربیت و هدایت دیگران می‌شود، این آدم اصلاً نمی‌تواند خود را بسازد.

الهی‌منش با اشاره به سوره مبارکه عصر خاطرنشان کرد: حرکت دین حرکت کاروانی است، شما به اندازه‌ای که در مسیر هدایت و تربیت دیگران نقش ایفا کنی به خدا نزدیک شده‌ای. با توجه به مجموع دستورات دین به این نتیجه می‌رسیم که خداوند متعال همیشه می‌خواهد ما را ‌به یکدیگر گِره بزند، می گوید ازدواج کنید، نماز جماعت بخوانید، به صورت جمعی دعا کنید، همه این‌ها به این خاطر است که تنهایی خریدار ندارید.

وی در پاسخ به این‌که چرا تنهایی خریدار ندارید؟، ادامه داد: چون مسیر بندگی بسیار پرفشار و پربحران است، اگر خواستی به‌تنهایی کلاهت را بگیری، باد او را خواهد برد.

این كارشناس و مشاور تربیتی با اشاره به تربیت صحیح فرزند، گفت: تربیت صحیح یعنی این‌که ما زمینه را برای فرزند فراهم کنیم که به‌گونه‌ای رشد کند که بنده خدا بشود یعنی به غریزه‌ها و عادت‌ها توجه نکند و در هر لحظه و ساعت به این فکر باشد که الان وظیفه‌ات چیست؟ گاهی الان مشغول خواندن نماز هستی ولی وظیفه‌ات این است که نماز را رها کنی. بندگی یعنی این‌که در هرلحظه‌ای ببینی خدا از تو چه می‌خواهد.

وی در ادامه گفت: انسان اگر تربیت دینی درست نشده باشد ممکن است نماز بخواند ولی ابزار دست دشمن می‌شود.

حجت‌الاسلام الهی‌منش با تأکید بر اینکه ما اگر خواستیم انسانی را از ریشه متحول کنیم باید از شناخت‌ها شروع کنیم در حالی‌که ما معمولا از رفتار شروع می‌کنیم، بیان داشت: خانواده‌ها یک سری روش‌های غلط در تربیت دینی دارند که باید آن‌‌ها را کنار بگذارند و به سراغ روش درست بروند.

مسئول موسسه تربیت بنیادی در پایان به دوره تربیت بنیادی و نظام فکری با محوریت استاد علی صفائی اشاره و گفت: ما در دوره آموزشی تربیت بنیادی به صورت بنیادی و کاربردی در 42 جلسه به شما آموزش خواهیم داد تا فرزند را اصولی و اسلامی تربیت کنید.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام امین حقیقت‌نژاد ضمن خوش‌آمدگویی به خانواده‌ها، با اشاره به طرح تحول مرکز سلاله گفت: این طرح کلی در قالب ۱۵ طرح جزیی که با برنامه ریزی و اولوبت بندی این طرح‌ها بعد از جلسات کارشناسی و تخصصی و استخراج این طرح‌ها به اجرا در می آید تا سلاله به همان جایگاه تربیتی که مورد انتظار است برسد، هم‌اکنون ۴ طرح آموزش مربیان، طرح‌درس‌های تربیتی، طرح خانواده و طرح استعدادیابی در مراحل آخر طرح ریزی و دو طرح شاخه جوانان و شبکه سازی در دست اقدام است.

همچنین در پایان این کارگاه، از زحمات پرسنل و مربیان تربیتی مرکز سلاله شعبه اصفهان با اهدای لوح تقدیر و نگین متبرک حرم حضرت امام حسین علیه‌السلام تقدیر شد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *