آیین تکریم و معارفه مدیر مدیر مرکز تربیتی و پرورش استعداد سلاله عصر دوشنبه 16 مردادماه در دفتر مدیرعامل بنیاد خیریه راهبری آلاء برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز سلاله، مدیرعامل بنیاد خیریه راهبری آلاء در این آئین با بیان اینکه نگاه شغلی نسبت به فعالیت در مرکز سلاله نباید داشته باشیم، این کار عشق است، سوز و شور است، گفت: کسی بخواهد اخلاقی و اسلامی باشد، باید با قرآن و حدیث مانوس باشد، بدون انس با قرآن و حدیث نمی توان اخلاق اسلامی پیدا کرد.

حجت‌الاسلام شیخ علی دیانی ضمن تشکر از زحمات مدیران قبلی مجموعه سلاله، خاطرنشان کرد: آقای حجت الاسلام و المسلمین حقیقت نژاد نباید شاید هم بگوییم ولی الحمدلله یک شخصیتی را پیدا کردیم که ان‌شاءالله مهذب، متخلق با معنویت و امید است این معنویت‌ و اخلاق الهی و اهل بیتی‌شان در درجه اول در مرکز سلاله و بعد هم در بنیاد آلاء به واسطه هم جواری و همکاری اثر بگذارد و بتوانیم ما هم از نورانیت ایشان، اخلاق ایشان، کارهای علمی ایشان در زمینه اخلاق و پرورش و تربیت در بنیاد آلا و در وجود من و امثال من آثار خوبی بگذارد.

وی با تأکید بر اهمیت الگو سازی در مرکز سلاله و هم‌افزایی گروه‌های فرهنگی، تصریح کرد: اگر ما بخواهیم یک کار مداوم و همیشگی داشته باشیم حتما باید زنجیره ارزش در امورمون تعریف بشود این دانش آموزان را رها نکنیم. برنامه برای دوران دانشجویی و فارغ التحصیلی‌شان ما باید داشته باشیم ما باید شبکه سازی کنیم تا با هم افزایی و شبکه سازی در جامعه موثر باشیم.

در ادامه این آئین حجت‌الاسلام امین حقیقت‌نژاد با اشاره به صحبت های رهبر معظم انقلاب که فرمودند: مساله تعلیم و تربیت مساله اول نظام ما است در بلند مدت هیچ چیز به اندازه تعلیم و تربیت اهمیت ندارد و به مخاطبشان که معلم های تعلیم و تربیتند می گویند شما درست در جایی که باید حرکت کنید حرکت می کنید کسی باید خشنود باشد که خلأ لحظه رو پر می کند، گفت: وقتی بخواهیم مرکز سلاله را از بالا نگاه کنیم دو کار عمده را می بینیم یکی کار تربیتی است که در این زمینه امام حسن عسگری علیه السلام می فرمایند:«سخت تر از یتیم جدا شده از پدر، یتیمی است که از امامش جدا شده و توانایی دستیابی به وی را ندارد. و حکم امامش را درباره مسائل دینی مورد ابتلا نمی‌داند. آگاه باشید هر فرد ناآگاه به شریعت ما که از دیدار ما محروم است یتیمی است که در دامن عالمان شیعه جای دارد .آگاه باشید، هرکس وی را هدایت و راهنمایی کند و شریعت ما را به وی بیاموزد، در مقام رفیق اعلی با ما خواهد بود».

مدیر جدید مرکز سلاله ادامه داد: جنبه دیگر سلاله خدمت به سادات است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در این زمینه می فرمایند: چهار دسته را روز قیامت شفاعت کنم، هر چند با گناه اهل دنیا به صحرای محشر حاضر شوند: آن که اولاد مرا یاری کند. آن که از اموالش به اولاد تنگدستم کمک کند. کسی که با زبان و قلب، آنان را دوست بدارد و آن که تلاش کند در انجام حوائج و نیازهای افرادی از ذریه ام که تبعید شده و یا رانده شده اند.

حقیقت نژاد با تأکید بر اهمیت روحیه جهادی در کار فرهنگی، تصریح کرد: الان ما در یک جنگ فرهنگی بسر می بریم و لازمه این جنگ داشتن روحیه جهادی در کار است و امیدوارم در سند مرکز سلاله نیز این امر اضافه شود.

محسن حاج‌کاظمیان، مدیر سابق مرکز سلاله در ادامه این آئین با اشاره به فلسفه تشکیل مرکز سلاله، گفت: این سادات باید با کلام و رفتار و منششان یادآور اهل بیت علیهم‌السلام باشند تا ما بتوانیم شخصیتی را که باید تربیت کنیم، شخصیتی باشد که مطابق رفتار اهل بیت علیهم‌السلام باشد و باید این الگو را از خود آنها یاد بگیریم.

لازم به ذکر است؛ در این آیین از زحمات محسن حاج‌کاظمیان تقدیر و حجت‌الاسلام امین حقیقت‌ژاد به عنوان مدیر مرکز تربیتی و پرورش استعداد سلاله معرفی شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *