5 شب شور و عزا در محفل نوجوانان هیئت سلالة النبی صلی‌الله‌علیه‌وآله مرکز تربیتی و پرورش استعداد سلاله شعبه اصفهان در محل مسجد الفضل خیابان شهید چمران برگزار شد.

حجت الاسلام امین حقیقت‌نژاد در این مراسم که از روز پنج‌شنبه 12 الی دوشنبه 16 مردادماه برگزار شد، با اشاره به مهمترین ویژگی اسلام امام حسین علیه‌السلام، اظهار داشت: امام حسین علیه‌السلام اسلام پیش رو و اسلام در حرکت را قبول دارد، اسلامی که بر اساس زمان یک حرف جدیدی را به ما می‌زند، اسلامی که خط مقدم هر زمانش متفاوت است.

وی توضیح داد: اسلام بیشتر از اینکه احکامش تکلیفی باشد تشخیصی است، یعنی ما موظف هستیم که خیلی از مسائل دین را خودمان تشخیص بدهیم و اصلاً انگار احکام تکلیفی آمده است تا ما موقع تشخیص دچار مشکل نشویم.

حقیقت‌نژاد در پاسخ به این سوال که، حالا اسلامی که در حال حرکت است و من خیلی از چیزهایش را خودم باید تشخیص بدهم از کجا بفهمم تشخیصی که داده‌ام تشخیص درست و به‌موقعی بوده است، گفت: ولایت نقشش همین است که من خود را با آن هماهنگ کنم و یک جورایی یک ملاک است، ملاک اینکه من ببینم تشخیص‌هایی که داده‌ام چقدر به آن اسلام واقعی نزدیک بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود با طرح سوالی که امروز براساس این‌که ما در یک زمانه جدید قرار گرفته‌ایم، خط مقدم اسلام امروزی چه اسلامی است، خاطرنشان کرد: اینجور به نظر می‌رسد که خط مقدم اسلام امروز بحث خدمت به مردم و در اختیار دیگران بودن است که ما بسیار در این فضا روایت داریم.

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: حضرت موسی از خداوند پرسید می‌خواهم مقام مردم آخرالزمان را ببینم؟، خداوند به حضرت فرمود: هنوز ظرفیتش در تو به وجود نیامده است، که خداوند پس از اصرار موسی مقام مردم آخرالزمان را به وی نشان می‌دهد که حضرت از دیدن آن مقام غش می‌کند. و پس از آن موسی از خدای متعال سوال می‌کند این مردم به واسطه کدام عمل است که به چنین مقامی رسیدند، که خداوند متعال در پاسخ می‌فرماید: به واسطه ایثار.

حقیقت‌نژاد بیان داشت: ایثار همان خدمت به دیگران است و مال دیگران بودن است همه ما موظف هستیم که یک نقش اجتماعی بگیریم، به این معنا که جامعه ما به عنوان یک جامعه دینی خلأهای زیادی دارد و یکی از کارهایی که قطعاً باید برای دین‌داریمان انجام دهیم نقش ایفا کردن در همین فضای جامعه است.

در ادامه این مراسم کربلایی محسن مزروعی، کربلایی امیرحسین داوری و کربلایی احمد عظیمی‌فرد به مرثیه سرایی در سوگ شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش پرداختند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *