محمدرضا دیانی، رئیس هیئت مدیره بنیاد خیریه راهبری آلاء در پیامی میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام را به متربیان مرکز تربیتی و پرورش استعداد سلاله تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

سلام علیکم

ولادت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها ام الائمه النقبی و النجبی را به همه شما عزیزان و فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها تبریک و تحنیت می گویم.

امیدواریم که ان شاء الله امشب قلوب همه شیعیان به خصوص شما ذراری حضرت زهرا سلام الله علیها از نور ولادت آن بی بی دو عالم نورانی بشود. امیدواریم که شما امشب، حضرت زهرا سلام الله علیها را واسطه قرار بدهید و ان شاء الله فرج حضرت ولی عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف) و توجهات آن حضرت به شیعیانشان و همه ما را عیدی بگیرید. ان شاء الله عیدی ما برآورده شدن حاجات آن حضرت و رفع مشکلات شیعیانشان و آمادگی قلوب برای پذیرش ظهور آن حضرت باشد. آن چیزی که می خواهم در یکی دو جمله عرض بکنم، هدیه ای باشد از خود بی بی دو عالم و آن روایت زیبایی است که حضرت زهرا )سلام الله علیها (می فرمایند:

مَنْ أصْعَدَ إلَی اللهِ خالِصَ عِبادَتِهِ، أهْبَطَ اللهُ إلَیْهِ أفْضَلَ مَصْلَحَتِه

اگر کسی عبادت و توجهش به خدا را خالصانه به سمت حضرت حق بفرستد خدا هم در مقابل بهترین مصلحت ها را برای آن فرد تقدیر می کند و به زمین می فرستد. اگر ما در روز حتی یک یا الله را خالص بگوییم همین باعث بهترین مصلحت ها و تقدیرات و مَشیّات در زندگی ما می شود. چه برسد به این که بتوانیم نمازمان را با حضور قلب و با اخلاص بخوانیم و روزانه تأمل و تدبر در قرآن داشته و آیات قرآن را خالصانه بخوانیم. چه برسد به این که بتوانیم در دل شب با خدا راز و نیاز و مناجات بکنیم. چه برسد که خالصانه خدمت به پدر و مادر بکنیم، به خصوص مادران که امشب شب مادر هم هست و همه شما عزیزان هم نوجوان و جوان هستید، توجه به خدمت به مادرداشته باشد.

خاطره ای را برای شما بگویم : من پدربزرگی داشتم به نام حاج آقای مظاهری، مادرشان به ایشان می گفتند: آقا مهدی شما خیلی زرنگ هستید. حتی من را هم برای خدا دوست دارید. و این حقیقتی است که بعضی ها نه به خاطر رابطه فرزندی و مادری به مادرشان محبت می کنند. چون گاهی آدم به خاطر این که مادرش را دوست دارد و از او محبت دیده به مادرش محبت می کند. اما گاهی خالصانه به مادرش محبت و خدمت می کند و مادرش را دوست دارد. وقتی خالصانه شد در مقابل محبت به مادر، دیگر از مادر انتظار ندارد یا این که مادر در همه امور باب سلیقه او عمل کند. اگر خالصانه محبت کرد برای خدا ارزش فوق العاده ای پیدا می کند. ارزش محبت کردن به مادر برای خدا و رضایت امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) قابل قیاس نیست با محبت کردن به مادر به خاطر این که او مادرش است. قطعا این هم ارزشمند است ولی تفاوت هست بین کسی که خالصانه به مادرش محبت می کند تا کسی که از روی احساسات و عواطفش به مادر محبت می کند. لذا این روایت را فراموش نکنیم:

مَنْ أصْعَدَ إلَی اللهِ خالِصَ عِبادَتِهِ، أهْبَطَ اللهُ إلَیْهِ أفْضَلَ مَصْلَحَتِه

اگر دنبال این هستیم که تقدیراتمان بهترین تقدیرات باشد و مشیت الهی بهترین چیزها را برای ما رقم بزند و مشیتش بر پیروزی، سعادت، رشد و تعالی مادی و معنوی ما قرار بگیرد باید عباداتمان را خالص کنیم، حتی در مواجه با برادر مومنمان. اگر یک سلام را خالصانه برای خدا بکنیم و برای رضای خدا یک لبخند می زنیم که ادخال سرور در قلب مومن بایجاد شود، این ها ارزش هایی را بوجود می آورد که مهمترین آثار این کار خالصانه، تقدیرات نیک و مشیت عالی برای ما هست.

خیلی خوشحال می شوم که می توانم با شما عزیزانم صحبت بکنم. من خیلی مشغله ام زیاد هست و نتوانستم از این فرصت استفاده بکنم. انشاء الله امیدوارم که در آینده نزدیک فرصت های بیشتری پیش بیاید و بتوانم بیشتر از این فرصت استفاده بکنم.

از قول من به همه مادرانتان که شما ذراری حضرت زهرا )سلام الله علیها (را حمل، متولد، بزرگ و تربیت کرده اند سلام برسانید و دست مادرانتان را حتما ببوسید و بگویید به شما و همه جوان ها و بنده حقیر دعا بکنند.

شبتان بخیر

1 پاسخ
  1. سیدمحسن رضوی گفته:

    برای این موسسه مبارک آرزوی موفقیت و سربلندی دارم
    به حق این خدمات وفعالیتهای شبانه روزی به فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها در پیشگاه خداوند و خاندان آل الله صلوات الله علیهم بی اجر و مزد نخواهد ماند وحتما مرضی رضای خداو رسول مکرم او هستید
    دست حق نگهدارتان.سایه حمایتش پشت وپناهتان

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *