سریال «بازی مرکب» محصول کشور کره جنوبی در عصرانه دانش آموزی مرکز تربیتی و پرورش استعداد سلاله شعبه اصفهان تحلیل شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز سلاله، در این برنامه که با حضور دکتر احمد مهرشاد؛ پژوهشگر حوزه فرهنگ و رسانه و محمدحسین اعتزازیان؛فعال فرهنگی و اجتماعی عصر یکشنبه 16 آبان ماه برگزار شد، موضوعاتی چون «عوامل محبوبیت این سریال» «کیفیت ساخت»، «کار رسانه ای بر روی اثر»، «برخورداری از عوامل جوان پسند»، «برخاستن از فرهنگ بومی»، «احساس هم داستانی بیننده با فیلم» و «سناریوی تاثیرگذار» مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

در ادامه این جلسه به محتواهای قابل گفت وگو در این سریال همچون «مساله آسیب های سرمایه داری»، «تعارض بین زندگی به شدت خشن جدید با خانواده سنتی»، «بی ارزش شدن جان انسان ها در نظم جهانی و مساله جمعیت» و «مساله بقا» پرداخته شد.

دکتر احمد مهرشاد در گفتمان دانش آموزی مرکز سلاله به معنا و مفهوم سرمایه داری و نیز نمودهای آن در سریال بازی مرکب اشاره و به طرح این پرسش که چرا نظام سرمایه داری جهانی، خود به خلق این آثار در انتقاد از خود می پردازد؟ پرداخت.

ایشان برخورداری از سوادرسانه و نقادی آن را تنها راه مقاومت در مقابل این امر می دانست و خاطرنشان کرد: پاسخ نهایی این سریال، بی حس شدن به مشکلات سرمایه داری و پذیرفتن آن، تخلیه هیجانات ناشی از عصبانیت مردم از سرمایه داری و نیز احساس بی فایدگی مقاومت در مقابل آن بود.

لازم به ذکر است؛ سریال بازی مرکب (Squid Game) محصول کشور کره جنوبی و در ژانر اکشن، درام به کارگردانی هوانگ دونگ هیوک در سال 2021 ساخته شده است و بازیگرانی چون لی جونگ جه، پارک هه سو، وی هاجون، جونگ هویون، او یونگ سو، هو سونگ ته، انوپام تریپاتی و کیم جو ریونگ به ایفای نقش پرداخته اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *