نوجوانان مرکز تربیتی ور پرورش استعداد سلاله در شعب اصفهان و قم با شرکت در آیین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی علیه السلام حال دلشان را اربعینی کردند.

گفته اند ظهور، قیامت صغراست و انسان ها آرام آرام وارد آخرتشان می شوند. و دار آخرت جایی است که هیچکس بر روی زمین، برتری جویی نداشته باشد. همه، به جای من من، او را می بینند.و ظهور، امری تدریجی است، یعنی انسان ها کم کم، حیاتی را تجربه می کنند که نیاز به برتری جویی نیست. و انگار اربعین، دارد این سفره را برایمان پهن می کند.

ابتدای راه، فکر می کنی فقط در مسیر نجف به کربلا می توان اینگونه زیست. بعد مقدرات الهی سبب می شود که همین جا، وسط شهر خودت اینگونه بودن را تجربه کنی که کل ارض کربلا. باید بیایی و تدبیر کنی که چطور می شود بساط عاشقی را جوری پهن کرد که همه باشند و بتوانند به ظهور برسند و هیچکس هم مدیریت نکند، همه خادمی کنند.نه در اسم که در عمل. انگار از بلندگوهای یکپارچه کننده برنامه خسته شده بودیم.دلمان می خواست هرکسی ساز دلش را بنوازد. و اربعین امسال این را تجربه کردیم. برنامه رها نبود، اتفاقا بیش از همیشه فکرشده بود، اما نه برای “کنترل کردن”، بلکه برای ” به صحنه آوردن”

در همین راستا نوجوانان مرکز تربیتی ور پرورش استعداد سلاله در شعب اصفهان و قم با شرکت در آیین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی علیه السلام حال دلشان را اربعینی کردند و با در دست داشتن پرچم هایی عهد و پیمان خود را با قیام ظلم ستیز و عدالت طلب سید و سالار شهیدان در روز عاشورا تجدید کردند.

لازم به ذکر است؛ پیاده‌روی جاماندگان اربعین در قم در بلوار پیامبر اعظم صلوات الله علیه و حدفاصل بین حرم مطهر حضرت معصومه علیهاالسلام و مسجد مقدس جمکران برگزار شد و همچنین نوجوانان مرکز سلاله شعبه اصفهان همزمان با اربعین حسینی با پیاده‌روی از مسیرهای مختلف خود را به گلستان شهدای اصفهان رساندند و با قرائت زیارت اربعین و عزاداری بر سید و سالار شهیدان، دل‌های خود را تسلی دادند.

همچنین نوجوانان مرکز تربیتی ور پرورش استعداد سلاله شعبه قم در «مسابقه اربعین حسینی» با موضوع ارسال تصاویری از فعالیت های فرهنگی در ایام اربعین، ارسال کلیپ با موضوع بیان درد و دل جاماندگان اربعین، طراحی و نقاشی شرکت نمودند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *