امام جمعه موقت اصفهان گفت: سعی کنیم در تربیت سه علم کلام، اخلاق و احکام را تعلم و تعلیم داشته باشیم. علمی که مقدمه عمل است، نزدیکی معنای علم و عمل به خاطر این است که علم علت عمل است.

به گزارش روابط عمومی مرکز سلاله، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی صبح امروز سه شنبه در نشست صمیمی با پرسنل و مربیان تربیتی مرکز سلاله اظهار داشت: یک سری علوم هست که مقدمه عمل نیست. علوم دانشگاهی در حالیکه خوب است، مقدمه عمل برای دنیای ماست و آخرت ما را تأمین نمی کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره آیه «إِنَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ أُولئِكَ هُمْ خَيْرُ الْبَرِيَّة»، خاطرنشان کرد: این آیه خیلی کوتاه است ولی جمع همه چیز است. آمَنُوا در این آیه علم کمال است و عَمِلُوا الصَّالِحاتِ علم اخلاق و احکام است.

وی با بیان اینکه اگر این سه علم در زندگی انسان پیاده شود برای آخرت مفید است، عنوان کرد: هر چه توحید را در خود قوی تر کنیم نور ایمان در ما قوی تر می شود، ما برای تقویت خود و دیگران نیاز داریم ایمانمان را تقویت کنیم.

آیت الله مهدوی با تأکید بر اینکه همه ما باید احکام عمل صالح را یاد بگیریم و در تربیت دیگران ملاحظه کنیم، خاطرنشان کرد: تربیت اخلاقی این است که من در وجود خودم هیچ گونه رذیله اخلاقی وجود نداشته باشد و تمام آن فضیلت باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *