دکتر سلمان هاشمیان عصر سه شنبه 11 آذرماه در سومین جلسه کارگاه آموزش خانواده ترم پائیز ۱۳۹۹ مرکز تربیتی و پرورش استعداد سلاله که به صورت مجازی در فضای اسکای روم برگزار شد، گفت: شخصیت و کرامت انسانی شاه کلید کنترل درونی یک انسان خصوصاٌ در سن نوجوانی است.

به گزارش روابط عمومی مرکز سلاله، در این کارگاه آموزشی که بیش از 200 خانواده در آن حضور داشتند، مدرس سواد رسانه با تأکید بر مدیریت ذهن و خطوط قرمز فرزندان، افزود: به بچه ها بیاموزید که حتی در جایی که شما حضور ندارید، روی بعضی چیزها، زیر بعضی چیزها و دور بعضی چیزها خط قرمز بکشند.

سلمان هاشمیان با بیان اینکه شخصیت و کرامت انسانی شاه کلید کنترل درونی یک انسان خصوصاٌ در سن نوجوانی است، عنوان کرد: کرامت که زیر سوال رفت، شخصیتی که از بین رفت، انگیزه نیز از بین خواهد رفت. هر اتفاقی که در دنیای مجازی رخ می دهد، شخصیت بچه ها را هدف قرار ندهید. اگر به بچه ها شخصیت دادید خیلی نگران بقیه مسائل نباشید.

وی مدیریت سن، مدیریت کنجکاوی، مدیریت ابزار، مدیریت زمان، مدیریت مکان، مدیریت نیاز، مدیریت امکان و مدیریت ذهن را از جمله اصول مدیریت رسانه در خانواده برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر برای استفاده از رسانه ها برنامه ریزی نداشته باشیم رسانه ها برای ما این زحمت را خواهند کشید.

هاشمیان با تأکید بر نظام ارزیابی و رده بندی سنی بازی های رایانه ای، تصریح کرد: پدر و مادر ها در استفاده رسانه ای فرزندان باید پایش، گزینش و دسته بندی داشته باشند.

ایشان با تأکید بر اینکه رسانه را از محیط خصوصی به فضای عمومی منتقل کنید، گفت: در فضای رسانه ای خلع سلاح نشویم، مراقب حیات خلوت بچه ها باشید، کنترل نامحسوس داشته باشید و بچه ها را همراهی کنید.

در ادامه این جلسه خانواده ها پرسش‌های خود را در موضوع مورد بحث مطرح کرده و سپس دکتر سلمان هاشمیان پاسخ های خود را ارائه نمود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *