دکتر سلمان هاشمیان عصر سه شنبه 4 آذرماه در دومین جلسه کارگاه آموزش خانواده ترم پائیز 1399 مرکز تربیتی و پرورش استعداد سلاله که به صورت مجازی در فضای اسکای روم برگزار شد، گفت: والدین در فضای آموزش مجازی خلاقیت و نوآوری فرزند را نابود می کنند.

به گزارش روابط عمومی مرکز سلاله، در این کارگاه آموزشی که بیش از ۱۰۰ خانواده از متربیان مرکز سلاله حضور داشتند، مدرس سواد رسانه با تأکید بر اینکه سیستم آموزشی دنیا روی مهارت محوری است، افزود: اگر می خواهید توسط ربات ها و هوش مصنوعی جایگزین نشوید یکی از مهارت های حل مسئله، تفکر انتقادی، خلاقیت و نوآوری، مدیریت افراد، سازگاری با محیط و کارگروهی، هوش هیجانی، تصمیم گیری، سرویس یا کسب رضایت، مذاکره و تفکر چندوجهی را بیاموزید.

سلمان هاشمیان با بیان اینکه فرزندان ما در سیستم آموزشی مدرسه به عنوان یک دانشمند کوچک شناخته می شود، عنوان کرد: ما باید به سمت آن یادگیری برویم که کشف، جستجو، انتخاب محور و هدایت شده باشد؛ در یادگیری اکتشافی هدایت شده باید به فرزند غیر مستقیم سرنخ بدهیم، زمینه پاسخ به سوال ایجاد، راه حل های اشتباه را حذف و به تفاوت های فردی توجه کنید.

وی با تأکید بر اینکه آموزش یک فرآیند است، تصریح کرد: والدین به آموزش نگاه پروژه ای نداشته باشند، دانش آموز قرار است بعد از دو سه ماه این مفهوم را یاد بگیرد و قرار نیست در لحظه این اتفاق بیفتد..

هاشمیان با تأکید بر اینکه بچه ها باید از فرآیند کشف و پاسخ به سوالات لذت ببرند، خاطرنشان کرد: در یادگیری اکتشافی چگونه یادگرفتن از چه چیز یادگرفتن مهم تر است؛ پدر و مادرها قرار نیست شما معلم و مربی بشوید و در آموزش دخالت کنید بلکه باید بگذارید خود بچه ها کشف کنند.

ایشان در ادامه گفت: الآن در برخورد رسانه ها نیازمند قدرت تشخیص و ارزیابی داریم، قرار نیست خودمان را به بچه ها سنجاق کنیم بلکه قرار است با بچه ها بیشتر فکر کنیم.

سلمان هاشمیان با تأکید بر اینکه بچه ها امروز به جای فکر کردن جستجو می کنند، گفت: خلاقیت و نوآوری خلأ بزرگ سیستم آموزشی ماست که پدر و مادرها در فضای آموزش مجازی آن را نابود می کنند.

در ادامه این جلسه خانواده ها پرسش‌های خود را در موضوع مورد بحث مطرح کرده و سپس دکتر سلمان هاشمیان پاسخ های خود را ارائه نمود.

لازم به ذکر است، آخرین جلسه این کارگاه آموزشی در روز سه شنبه ۱۱ آذرماه برگزار خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *