دکتر سلمان هاشمیان عصر سه شنبه 25 آبان ماه در کارگاه آموزش خانواده مرکز تربیتی و پرورش استعداد سلاله که به صورت مجازی در فضای اسکای روم برگزار شد، گفت: با همه قدرت و اتفاقات رسانه ای هنوز خانواده و والدین قدرتمندترین ابزار تربیتی هستند.

به گزارش روابط عمومی مرکز سلاله، در این کارگاه آموزشی که بیش از 100 خانواده از متربیان مرکز سلاله حضور داشتند، مدرس و پژوهشگر سواد رسانه با اشاره به آموزش های مجازی فرزندان افزود: مدرسه از فضای حقیقی به فضای مجازی آمده است و می خواهیم با این فضای آموزشی مجازی آشنا شویم و بدانیم که من خانواده باید برای این فضا برنامه ریزی نمایم و آن را مهیای آموزش کنم.

وی با بیان اینکه در دنیای اینده آموزش دیجیتال و مجازی جایگاه ویژه ای دارد، خاطرنشان کرد: ما می دانیم که امروز بخش زیادی از زندگی ما درگیر آموزش مجازی بچه ها شده است و فاضی گرونا شرایط سخت عاطفی را به وجود آورده است.  اگر این شرایط تمام هم بشود تغییرات و اتفاقات تمام نخواهد شد پس باید این موقعیت را مغتنم بشماری و وارد فضای آموزش بشویم.

سلمان هاشمیان با تأکید بر اینکه بچه ها را در آموزش انلاین همانطوری که هستند بپذیریم، تصریح کرد: سعی نکنید از فرزند خود یک پسر و دختر دیگر بسازید، استعداد، هوش و مدل آموزشی یک مدل خاص است، پدر و مادر در ابتدا باید با ویژگی های فرزند خود آشنا شود و سپس وارد آموزش شود.

وی در ادامه دقت و تمرکز پایین، کپسولی بودن، اشباع اطلاعاتی، اولویت حاشیه بر متن، دو سویه بودن، ناخودآگاه فعال، زندگی مجازی و قوه خیال دستکاری شده را از ویژگی های این نسل برشمرد.

هاشمیان با اشاره به کلام امیرالمومنین علیه السلام که فرمودند: خداوند را در فسخ شدن تصمیم ها، گشوده شدن گره ها و نقض اراده شناختم، گفت: ما در تربیت باید مثل فطرت الهی بچه ها برخورد کنیم؛ ما بعضی وقت ها در فضای تربیت می خواهیم خدایی و مدیریت از بالا بکنیم و نمی خواهیم با بچه همراه باشیم.

ایشان با اشاره به چالش های آموزش در بحران کرونا، عنوان کرد: والدین در آموزش های مجازی فرزندان باید تفکر صفر و یکی نداشته باشید یعنی با یک خطای بچه همه چیز را برباد رفته ندانید، عینک بدبینی را بردارید و همیشه نیمه خالی لیوان را نگاه نکنید، با حس بی خاصیتی فرزند مقابله و با بچه ها همدلی کنید، سرزنش نکنید، از سرعت پاسخ هیجانی بکاهید و صبر کنید و به بچه ها فرصت دهید، خوب گوش کنید، بچه ها را همانگونه که هستند بپذیرید و سعی نکنید آن ها را تغییر دهید و از زاویه نگاه او نگاه کنیم که ان شاءالله با همدیگر همراه تر شویم و فضای خانواده با این ویروس کرونا کاملاً صمیمی شود.

لازم به ذکر است، ادامه این کارگاه آموزشی در روزهای سه شنبه 4 و 11 آذرماه برگزار خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *