محفل عزای نوجوانان فاطمی به همت مرکز تربیتی و پرورش استعداد سلاله شعبه قم و همکاری آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(علیهم السلام) با حضور جمعی از زائران و خادمان نوجوان بانوی کرامت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۱۱ تا ۱۵ محرم در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (علیهاالسلام) برگزار شد.

جمع‌خوانی قرآن کریم، سخنرانی حجج اسلام سید حسین مومنی و محسن ابراهیمی، مداحی حسن شالبافان و مداحان نوجوان و اجرای سرود توسط گروه سرود سفیران کریمه از برنامه‌های این محفل بود.

در این محفل، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی» خطاب به نوجوانان گفت: بالاترین نعمتی که خداوند در اختیار ما گذاشته نعمت «عقل» است. عقل نیرویی است که ما را به سوی خدا سوق می‌دهد که غیر از آن می‌شود جهل؛ هرچیزی که ما را به خدا برساند لشکریان عقل، و هر چیزی که ما را از خدا دور کند می‌شود لشکریان جهل.

وی افزود: بر اساس عقل باید از خودمان سوالاتی را پرسیده و به آن‌ها فکر کنیم تا بتوانیم به پاسخ مناسب برسیم؛ ما برای چه خلق شده‌ایم، از کجا آمده و آمدنمان برای چه است، مقصد و آخر ما کجاست، راه و طریق ما چیست و از تولد تا مرگ چه راهی را باید طی کنیم؟.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه در زندگی هم نیاز به تعلیم داریم و هم نیاز به تأدیب، گفت: وقتی مقصد زندگی را مشخص کردیم راه و شیوه رسیدن به آن را باید بیاموزیم و این برنامه زندگی باید بر اساس قرآن و روایات باشد که اگر جز این باشد و بخواهیم برنامه زندگی خودمان را از اجنبی و دشمن بگیریم نه سعادت دنیا را خواهیم داشت و نه سعادت آخرت را.

مؤمنی از شهدای نوجوان کربلا به‌عنوان بهترین الگو برای جوانان و نوجوانان یاد و تاکید کرد: روش و تأدیب هم فقط باید از سیره اهل‌بیت(علیهم السلام) گرفته شود، نوجوانی هم فرصت برای تعلیم، تأدیب و افزایش عقل است.

لازم به ذکر است در این محفل سید محمد جزایری، سید امیر حسین سید محمدی و سید محمد طه سیف از متربیان مرکز تربیتی و پرورش استعداد سلاله شعبه قم به اجرای برنامه پرداختند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *