گزیده‌ای از رهنمودهای حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی درباب تربیت فرزند برای اولین بار در کشور در کتاب «فصل بذرپاشی» توسط انتشارات سیمای خورشید، وابسته به فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج) یزد گردآوری و منتشر شده است.

این کتاب که دارای مقدمه‌ای از سردار حاج حسین یکتا می‌باشد، از شش فصل «نقش خانواده در تربیت کودک»، «نقش آموزش و پرورش در تربیت کودک»، «تزکیه، تربیت و تعلیم»، «مانعی به نام غرب»، «ابزارهای تربیتی» و «خاطره‌ای از دوران کودکی رهبر انقلاب» تشکیل شده است.

مسعود پارسافر نویسنده کتاب است که آن را در ۱۴۳ صفحه و با همکاری حمیدرضا صداقتی‌نیا تهیه کرده است.

نویسنده کتاب تأکید می‌کند در این اثر فرهنگی، بایدها و نبایدهای تربیتی از منظر مقام معظم رهبری(مدظله) در حوزه وظایف والدین، آموزش و پرورش و دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت کشور بیان شده که می‌تواند راهنمای خوبی برای والدین، معلمان، مربیان پرورشی، فعالین فرهنگی و مسئولین آموزشی کشور باشد.

در بخشی از کتاب رهبر معظم انقلاب ذیل عنوان ظلم به کودک می‌فرمایند «حقوق کودکان را تضییع نکنید، فقط هم به این نیست که انسان به آن‌ها محبت نکند نه، سوء تربیت‌ها، بی‌اهتمامی‌ها، نرسیدن‌ها، کمبود عواطف و از این قبیل چیزها هم ظلم به آنهاست.»

همچنین حاج حسین یکتا در بخشی از مقدمه، این گونه نوشته است «آن‌ها که شهید شدند شهادتشان مدیون عشق‌شان به خداست. گویا نوجوانان و جوانان گوی سبقت را در عشق بازی با خدا از دیگران ربوده بودند… اکنون هم می ‌توان جوان‌های عاشق و شیدا تربیت کرد… اگر حب خدا از کودکی وجودشان را فرا گرفته باشد. برای همین است که اگر بهشت را هم ارزانی یک لحظه فداکاری‌های مادران نمایی، جبران نکرده ای. امروز نیز جنگ است باور کنیم… .»

علاقه‌مندان می‌توانند متن کتاب «فصل بذرپاشی» را از اینجا دریافت کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *