به گزارش روابط عمومی مرکز تربیتی و پرورش استعداد سلاله؛ حضرت آیت الله مهدوی(زید عزه) نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان بر کتاب “سلاله نور” نخستین کتاب مرکز تربیتی و پرورش استعداد سلاله تقریظی را مرقوم فرمودند.

متن تقریظ حضرت آیت الله سید ابوالحسن مهدوی(زید عزه) به شرح ذیل می باشد:

الحمدلله رب العالمین رب ادخلنی مدخل صدق و اخرجنی مخرج صدق واجعل لی من لدنک سلطانا نصیرا و صلی الله علی سیدنا ابی القاسم محمد و علی اهل بیته المعصومین و لعنه الله علی اعدائهم الی یوم الدین.

کرامت و ارزش هر انسانی به رعایت تقوای اوست گرچه ممکن است در نزد بعضی معیار چیز دیگری باشد، ولی اکرم انسانها در نزد پروردگار اتقای آنهاست(حجرات/13) و تقوا نیز مرکب از ایمان و عمل صالح است که حد کامل آن سبب بهترین شدن در روی زمین خاکی می شود(بینه/7) و او را محبوب نزد ملکوتیان و صالحان قرار می دهد(مریم/96) و مصداق کامل آن چهارده معصوم علیهم السلام می باشند.

آنها چنان جایگاه و قداستی و فضیلت و کرامتی و ارزش و شرافتی در اثر سبقت به خیرات پیدا کردند(فاطر/32) که مَظهر و مُظهر نور خدای تبارک و تعالی در سیر نزولی و صعودی در عالم ملک شدند(نور/35) و خدای سبحان آنها را عالمانه بر جهانیان اختیار نمود(دخان/32) و اراده اش بر تطهیر مطلق آنها تعلق گرفت(احزاب/33) و اطاعتشان را در طول اطاعت خودش واجب نمود(نساء/59) و آنها را ولی مطلق جهان معرفی نمود(مائده/55).

و این همه منزلت بخاطر توجه دائمی به ذکرالله و اقامه صلاه و ایتاء زکات و خوف از روزی است که قلوب و ابصار دگرگون می شود(نور/37) پس پروردگار هم پاداش اعمال اختیاری آنها را بهتر از عملشان داد و از فضلش بر آنها افزود و خدای سبحان حکیمانه به هر کس بخواهد، بی حساب و بی شمار رزق و روزی می دهد(نور/38) و آن را فضیلت انحصاری بزرگ معرفی نمود(فاطر/32)

پس به برکت این فضیلت کبیر، آنها را واسطه نزول هر گونه نعمتی از خلق و امر و حدوث و بقاء(مائده/55) و واسطه صعود هر گونه دعا(مائده/35) و شفاعتی(اسراء/79) قرار داد. و هر کس و هر چیزی که وابسته به آنها شد، به احترام آنها دارای ارزش گشت.

شب قدر در اثر توسل به آنها خیر من الف شهر می شود(سوره قدر)، بیوت آنها و محل زندگی و دفن آنها را اذن در ارتفاع مقام و نیز رخصت در یادآوری اسم او در صبح ها و عصرها داد(نور/36).

و از این جهت ذراری و فرزندان آنها و ساداتی که مقتصد بودند(فاطر/32) به برکت انتساب به آنها دارای شرافت نسب شدند، گرچه مثل امامان خود معصوم و سابق بالخیرات نبودند.

و برای آنکه غیر سادات، محروم از این فیض عظیم غیراختیاری انساب سادات نشوند، به آنها امر به موده به ذوالقربی نمود(شوری/23) و آن را مزد رسالت قرار داد و فائده آن را راجع به خود مردم دانست(سبا/47) و نتیجه آن را سیر معنوی و حرکت روحی به سمت پروردگار قرار داد(فرقان/57)

و این همه به برکت کوثر(سوره کوثر) و خیر کثیری است که همه در مشکات و جایگاه نور احدیت و مثل نور پروردگار(نور/35) یعنی اقدم و خاتم همه انبیاء حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله می باشد.

پس فرمود همه حسبها و نسبها در قیامت بی فائده است به جز حسب و نسب من: کل حسب و نسب منقطع یوم القیامه الا حسبی و نسبی.

و نیز فرمود: آن ذراری و ساداتی که جامع نور علی نورند و علاوه بر مزیت سیادت، افراد صالح و متقی هستند را به خاطر خدای نور، اکرام نمائید، و آنها که بر مزیت و شرافت نسب اکتفا نمودند را به خاطر من پیامبر.(اکرموا اولادی الصالحون لله و الصالحون لی)

زحمت فرآوانی که جناب حجت الاسلام والمسلمین سید حبیب الله حسینی دام عزه العالی که خود نیز از منتسبان به این انوار مقدسه هستند، و نیز دوستانشان در مرکز سلاله و بنیاد خیریه راهبری آلاء، طی چند سال کشیدند، کاری نسبتا جامع می باشد، و بنده نیز فی الجمله از آن بهره و لذت بردم، و به همه ارادتمندان و شیعیان و محبین اهل بیت علیهم السلام، توصیه به خواندن آن را و به همه کسانی که تصمیم جدی بر طی مسیر معنوی و رجاء لقاء الله(کهف/110) دارند، توصیه به عمل به تکریم سادات و مورد تایید ذی القربی دارند:

قال تعالی: من شاء ان یتخذ الی رب سبیلا(فرقان/57).

اللهم اجعلنی عندک وجیها بالحسین علیه السلام فی الدنیا و الآخره و من انصار مولانا المهدی علیه السلام و المقربین فی غیبته و ظهوره، و ارنا فی آل محمد علیهم السلام ما یاملون و فی عدوهم ما یحذرون اله الحق آمین یا ذاالجلال و الاکرام یا ارحم الراحمین، انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا.

سید ابوالحسن مهدوی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *