مقدمه

 انسان‌ها برای رسیدن به هدفی متعالی خلق شده‌اند و هوشیار کسی است که به سنن الهی پایبند بوده و به کمک واسطه های فیض ربّانی و از طریق اتصال به دستگاه ولایت، از بندهای پیچیده شده بر قلب و ذهن و زبان، خود را برهاند و وارد مجلس اُنس با خدا شده و از پایگاه بصیرت توحیدی، زندگی و تاریخ را تحلیل نماید و عمل خود را بر اساس آن شکل دهد.

از طرفی تکریم سادات از جمله شیوه‌های اتصال به دستگاه ولایت است که در آیات و روایات اهل بیت به آن سفارشات متعددی شده است. خداوند متعال به احترام پیامبراکرم و حضرت فاطمه زهرا سلام ‌الله علیهما مقام ویژه ‏ای را برای سادات قرار داده است. البته‏ آن عزیزان می‌دانند که شرافت نَسَبی به‌تنهایی نمی‏تواند عامل برتری محسوب گردد؛ پس به چنین افتخاری اکتفا نکرده و برای رشد معنوی، فکری و علمی خویش‏ گام‏های ارزنده‏ ای برداشته‌اند.
بدون شک هرکسی که به پیامبر و عترت نبی‏ اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم)ارادت می‏ورزد، باید به اولاد گرامی آنان‏ به ویژه چهره‏های برجسته و مهذب که‏ کارنامه‏ای درخشان دارند، علاقه‌ی خود را بروز دهد. بنابراین سادات معظم از آن جهت که به پیامبراکرم و اهل بیت علیهم‌السلام  منسوب‌اند در جایگاهی قرار دارند که برای مردم الگو هستند و گناه آنان باعث ضعف و سستی در ایمان مردم عامه و خوبی آنان موجب رغبت عامه‌ی مردم به مذهب حق می‌شود. سادات به این  نکته عنایت ویژه دارند و می‌دانند که اسلام می‏خواهد نسب آنان حفظ گردد و درنتیجه با این‏ تصور مثبت و افتخارملکوتی، در راه‏ ترویج فضایل اخلاقی تلاش بیشتری می‏کنند و تاریخ هم نشان داده است که این سلسله از صدر اسلام تا عصر حاضر، بیش از دیگران به حمایت‏ از فرهنگ اسلامی و صیانت از تشیع‏ برخاسته‏ اند.
از طرفی نخبگان، رهبران جامعه محسوب شده و در هر کشور به عنوان نیروی محرکه‌ای برای پیشرفت در زمینه‌های مختلف هستند. هر کشوری که خواهان پیشرفت در حوزه‌های مختلف باشد، باید به صورت اختصاصی در زمینه یافتن، پرورش و حفظ نخبگان خود بکوشد. این هدف در قالب برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های مطلوب در جهت فراهم نمودن زمینه‌ای مناسب برای رشد و نمو و باروری این قشر از جامعه محقق خواهد شد.
با توجه به نکات ذکر شده در بالا در صورتی که نخبگانی از سلاله پیامبر اکرم بتوانند در جامعه فعالیت نموده و به آحاد جامعه خدمات اجتماعی و تخصصی ارائۀ کنند، خودبه‌خود گرایش افراد را به سمت پیامبر اکرم و دین اسلام متوجه نموده و بستر گرایش افراد به دین مبین اسلام را مهیا می‌نمایند.
با این توضیحات، سند طرح مرکز تربیتی و پرورش استعداد سلاله با چشم‌انداز و اهداف زير جهت تکريم هرچه بيشتر سادات گرامي و تبيین رسالت سادات نسبت به جامعه وجامعه نسبت به سادات مورد توجه قرار گرفته است.اميداست انشاءالله این سند زمينه‌اي براي ابراز ارادت و محبت به خاندان عترت: باشد و مورد رضاي الهي قرار گيرد.

<<فايل پی دی اف سند راهبردی>>

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *