«وظایف والدین در تربیت جنسی فرزند» در کارگاه‌ آموزش خانواده مرکز تربیتی و پرورش استعداد سلاله شعبه قم تبیین شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز سلاله، حجت‌الاسلام محمدمهدی الهی‌منش در این کارگاه وظایف والدین در تربیت جنسی را به سه دوران کودکی، نوجوانی و جوانی تقسیم و گفت: وظیفه اول والدین پرورش هویت جنسی فرزند است، یعنی کاری کنیم که دختران و پسرها از نظر روحیه بزرگ شوند و از جنسیت خودشون خوششان بیاید.

وی احترام و ارزشمند دانستن جنسیت فرزند، آموزش رفتار و خصلت متناسب با جنسیت و کنترل و تعدیل ارتباط کودکان با غیر هم‌جنس را از راهکارهای پرورش هویت جنسی فرزند برشمرد.

مدیر موسسه تربیت بنیادی پیشگیری از تحریک جنسی و در معرض محرک جنسی قرار ندادن فرزندان را وظیفه دوم دانست و سبک پوشش والدین ، روابط خانم و آقا، آداب بوسیدن، جدا کردن جای خواب ،مدیریت حرف‌ها و شوخی‌ها را از جمله اقدام‌های وظیفه دوم برشمرد.

استاد الهی‌منش وظیفه سوم را پیشگیری از ارتباط جنسی و یا آسیب دیدن جنسی خواند و افزود: در این وظیفه ارتباط جنسی برقرار نشود، مبتلا به خودارضایی، دست ورزی و دچار تعرض دیگران قرار نگیرد.

وی ادامه داد: انسان نوجوان ۴ برابر انسان بالغ غریزه جنسی دارد و جای تامین هم ندارد یعنی یک نوجوان ۱۲ ساله ۴ برابر مرد ۳۰ ساله شهوت دارد.

الهی‌منش تربیت بنیادی و پرورش خصلت‌های مصون ساز، تفکر، حریت و هویت مستقل، آگاهی و شناخت نسبت به درون خودش و تغییر و تحولات خودش و رابطه خوب والدین با دانش آموز  را از راهکارهای دوره نوجوانی برشمرد و تصریح کرد: خود کنترلی جنسی را در حوزه پوشش، نگاه، لمس، تغذیه، خواب، نظافت و غیره را به فرزند خود آموزش دهیم.

وی در پایان ۱۳ اصل را برای اصول پاسخ‌گویی به سوالات جنسی متربیان من جمله برخورد با خونسردی، فهم دقیق سوال، بررسی منشأ سوال، پاسخ توسط والد هم‌جنس، پاسخ در خلوت، ارزیابی اطلاعات خود دانش آموز و غیره را مطرح کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *