مدیر مرکز سلاله با بیان اینکه ترم پائیز مرکز تربیتی و پرورش استعداد سلاله از ۱۰ مهر آغاز و تا ۳۰ آذر ادامه داشت، گفت: این مرکز در مسیر پیشرفت خود در این ترم در راستای هوشمندسازی طرح‌نامه‌های تربیتی جلسه‌های رویش، هم‌سو سازی خانواده با مبانی مرکز سلاله و حرکت به سمت پرورش مربیان و کادر متخصص در تربیت گام‌های خوبی را برداشت.

به گزارش روابط عمومی مرکز سلاله، حجت‌الاسلام امین حقیقت‌نژاد با تأکید بر این‌که ما در جلسه‌های رویش باید به نقطه هوشمندسازی  با رویکرد افزایش سه شاخص حریت و آزادمنشی، شخصیت و اعتماد به نفس و تفکر می رسیدیم، خاطرنشان کرد: در این ترم پس از بررسی طرح‌درس‌های مختلف، 2 طرح‌نامه داستانستان و رفیق‌فاب شناسایی و انتخاب و برای 4 مقطع قبل از بلوغ خریداری و اجرا شد.

وی به برگزاری اردوی پژوهشی یک روزه در جهت نهایی‌سازی جدول اهداف مورد نیاز برای طرح‌درس‌نویسی اشاره و افزود: ما در جهت خودکفایی مجموعه در تدوین طرح‌نامه‎های تربیتی و بی‎نیاز شدن از مجموعه‎های دیگر، به موازات نظارت بر نحوه اجرای طرح‌درس‌های در حال اجرا، دوره‎ای با موضوع مهارت طرح‌درس‌نویسی برای مدیران و کارشناسان شعب، طراحی و اجرا شد که تا به حال 10 جلسه مباحثه و حل تمرین از آن طی شده است.

حقیقت‌نژاد با اشاره به آموزش مربیان تربیتی در ترم پائیز، تصریح کرد: پس از انگیزه‎سازی و ضرورت‎آفرینی خوبی که ابتدای ترم در جلسه‎ای با حضور تمام والدین و مربیان تربیتی مرکز انجام شد، دوره آفلاین تربیت‎بنیادی با 70 درصد تخفیف برای مربیان تربیتی تهیه شد، که تاکنون بیش از 70 درصد محتوای آموزشی خود را از فیلم‌های دوره تربیت بنیادی حجت‌الاسلام محمدمهدی الهی‌منش مشاهده و مباحثه نموده‌اند.

مدیر مرکز سلاله با تأکید بر هم‌سو شدن کارگاه‌های آموزش خانواده با مبانی تربیتی که مربی در تعامل با دانش‌آموز دنبال می‌کند، گفت: تاکنون خانواده‌‌‌ها نیز بیش از 50 درصد از فیلم‌های آموزشی دوره تربیت بنیادی را مشاهده نمودند و سپس مادران هر گروه در جلسه‎ای با حضور مربی تربیتی گروه خود به صورت هفتگی به مباحثه پیرامون مطالب گفته شده در فیلم‌ها پرداخته‌اند.

وی افزایش سطح کیفیت، جذاب سازی محتوا مطابق با سن متربی، ایجاد یک فرایند و مدل تسهیل‌گری در مسیر زندگی متربیان و مهارت‌افزایی در موضوعات مختلف را از اهداف به‌روزرسانی طرح‌درس‌های استعدادیابی و استعدادپروری دانست و خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌های مهم و اساسی مرکز سلاله طرح استعدادیابی و استعدادپروری است. این طرح هم‌اکنون در حال به‌روزرسانی و تدوین‌شدن طرح درس‌ها و برنامه‌های اجرایی است و تاکنون برای آن بیش از 30 جلسه طرح درس در زمینۀ تقویت هوش هیجانی (هوش بین‌فردی و درون‌فردی) متربیان و همچنین برای تقویت هوش جنبشی و بدنی ایشان نگاشته شده است.

وی با تأکید بر این‌که طرح شبکه‌سازی یکی از عرصه‌های اصلی فعالیت مرکز سلاله است، افزود: استخراج یک مدل‌واره، هستۀ موضوعی برای فعالیت و تدوین سند کسب‌وکاری دارای اهمیت  می‌باشد که تاکنون مرکز سلاله سعی در استخراج مدل‌واره داشته و پس از آن به سراغ تدوین سند کسب‌وکاری آن می‌رود.

حقیقت‌نژاد در پایان برگزاری کلاس‌های استعدادیابی و پرورش استعداد در دو ساحت علمی فناوری و فرهنگی هنری، کلاس های انجمن نامه آسمانی با هدف انس متربیان با قرآن کریم و تشخیص استعداد قرآنی آن‌ها، جلسه انجمن اولیاء، برنامه های مناسبتی در قالب هیئت سلالة‌‌النبی صلوات‌الله‌علیه، جلسات مشاوره، برنامه‌های ورزشی، اردوهای تربیتی و آموزشی، شورای مشورتی مربیان تربیتی و بازدیدهای علمی و تربیتی از دیگر برنامه های شعب مرکز سلاله در این ترم خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *