سه شب مراسم عزاداری و سوگواری حضرت فاطمه زهرا علیها‌السلام در جمع نوجوانان هیئت سلالة‌النبی صلی‌الله‌علیه‌وآله مرکز تربیتی و پرورش استعداد سلاله شعبه قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز سلاله، در این مراسم که از روز پنج‌شنبه 23 الی شنبه ۲۵ آذرماه به مدت سه شب برگزار شد، حجت‌السلام سید مجتبی فقیهی به ایراد سخن پرداخت.

در ادامه این مراسم حاج جواد اشعری، کربلایی ابوالقاسم زمانی، کربلایی سید مهدی ابراهیمی، کربلایی سید مصطفی میرداماد و کربلایی علیرضا میرداماد به مرثیه سرایی در سوگ شهادت مادر سادات حضرت صدیقه طاهره علیهاالسلام پرداختند.

هم‌چنین همزمان با سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام قافله عزاداری هیئت سلالة النبی صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم از مرکز تربیتی و پرورش استعداد سلاله شعبه قم با حالی از حزن و اندوه و مرثیه سرایی کربلایی سید مهدی ابراهیمی و شعرخوانی دسته جمعی، گریه کنان و سینه زنان برای عرض تسلیت به پیشگاه کریمه اهل بیت (علیهم السلام) به سمت حرم مطهر دختر موسی بن جعفر علیهم السلام حرکت نمودند.

در ادامه این ویژه برنامه‌ها، حجت‌الاسلام امین حقیقت‌نژاد در مراسم ظهر شهادت بانوی دوعالم با تأکید بر این‌که امام زمان ارواحنافداه در زمان ظهور طبق روایات کارهایی را انجام می‌دهند که به زعم دیگران محال است، گفت: این کارهای محال با معجزه انجام نمی‌شود، بلکه این کارها با انسان‌هایی که اهل انجام کارهای محال هستند، انجام می‌شود.

وی افزود: چقدر ما در زندگی روزمرۀ خود اهل انجام کارهای محال هستیم، حضرت زهرا علیهاالسلام در زمان خود یک کار محال انجام داد و آن هم مبارزه یک زن در زمان صلح بود.

در ادامه مراسم، کربلایی سید مهدی ابراهیمی و کربلایی امیرمهدی حیدری به ذکر مصیبت و نوحه‌خوانی پرداختند.

لازم به ذکر است، جمعی از خانواده‌های مرکز سلاله شعبه اصفهان ضمن زیارت مضجع نورانی کریمه اهل‌بیت علیهم‌السلام حضرت فاطمه‌معصومه علیهاالسلام و مسجد مقدس جمکران، در مراسم شب و روز شهادت حضرت زهرا علیهاالسلام حضور داشتند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *