مراسم عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام در جمع نوجوانان هیئت سلالة النبی صلی‌الله‌علیه‌وآله مرکز تربیتی و پرورش استعداد سلاله شعبه قم برگزار شد.

حجت الاسلام محمدرضا شیخ‌طادی در این مراسم که از روز دوشنبه 23 الی پنج‌شنبه 25 مردادماه به مدت سه شب برگزار شد، با اشاره به سوره مبارکه عصر، سه گام مهم و ضروری دین دانی، دین داری و دین بانی یا دین یاری را از مهم‌ترین عوامل نصرت و یاری امام زمان ارواحنافداه برشمرد و نوجوان را به سه راه مطالعه، سوال  کردن و تحقیق را جهت تقویت دین دانی توصیه نمود.

وی با اشاره به دین‌داری بزرگانی هم‌چون شهید محمد مردانی و پدربزرگ آیت الله سیستانی، خاطرنشان کرد: افرادی بودند که در گام اول و دین‌دانی موفق بودند اما در دین داری ناموفق بودند مثل ابن مطیع و عبدالله بن عمر و افرادی که مقام امام حسین علیه‌السلام را می‌دانستند اما ایشان را یاری نکردند.

شیخ‌طادی در توضیح گام سوم نصرت امام زمان ارواحنافداه، گفت: ضروریست که به هدایت دیگران نیز توجه داشته باشیم و دعوت  کننده دیگران به مسیر حق باشیم، مثل سیدالشهدا علیه‌السلام که صاحب کشتی نجات هستند.

در ادامه این مراسم کربلایی سید مصطفی میرداماد، حاج سید حسن علوی‌نژاد و کربلایی سید حسین میرلوحی و کربلایی امیرمهدی حیدری به مرثیه سرایی در سوگ شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش پرداختند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *