متربیان گروه‌های فجر، نور و کوثر مرکز تربیتی و پرورش استعداد سلاله شعبه اصفهان با حضور در پژوهشگاه رویان، یک روز جذاب علمی را تجربه کردند.

به گزارش روابط عمومی مرکز سلاله، در این بازدید علمی که صبح پنج‌شنبه 4 اسفندماه برگزار شد، متربیان مرکز سلاله شعبه اصفهان با وسایل و تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی آشنا شده و از روند فعالیت‌های پژوهشی در زیست‌شناسی و پزشکی مطلع شدند.

در ادامه این بازدید علمی نوجوانان مرکز سلاله شعبه اصفهان با شرکت در دوره آموزشی تشریح موش آزمایشگاهی، با تشریح و اندام‌ها، تشریح موش آزمایشگاهی، تئوری آشنایی با بافت‌های بدن و مشاهده‌ی بافت‌های بدن موش آشنا شدند.

در پایان این بازدید علمی هر کدام از متربیان به تشریح یک موش و بررسی اندام های داخلی آن پرداخت.

لازم به ذکر است، پژوهشگاه رویان هشتم خرداد ماه سال ۱۳۷۰ به عنوان مرکز جراحی محدود با هدف ارائه خدمات درمانی به زوج‌های نابارور و پژوهش و آموزش در زمینه علوم باروری و ناباروری توسط زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی و گروهی از پژوهشگران و همکارانش در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی ایران تاسیس شد. پژوهشگاه رویان در سال‌های ۱۳۷۷ و ۱۳۸۷ به ترتیب مجوز مراکز تحقیقات علوم سلولی و مرکز تحقیقات پزشکی تولید مثل را از شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کرد و آبان ماه ۱۳۸۸ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ارتقای آن از پژوهشکده به پژوهشگاه رویان موافقت کرد.

این پژوهشگاه فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی و نیز درمانی خود را در قالب سه پژوهشکده و سه مرکز خدمات تخصصی (مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری، مرکز سلول درمانی و کلینیک دیابت) با راهبرد از علم تا کاربرد انجام می‌دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *