رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان گفت: نخبگی و نخبه پروری یک فرآیند و مسیر است و از دوران دانش آموزی و با دانش آموزان دارای استعداد برتر به عنوان آغازگران مسیر شروع می شود و سپس به آینده سازان، سرآمدان و نخبگان منتهی می شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز سلاله، دکتر منصور شریعتی در نشست با مدیر مرکز تربیتی و پرورش استعداد سلاله ضمن تعریف فرد نخبه، مسیر و فرآیند نخبگی بیان نمود: وظیفه بنیاد نخبگان شناسایی، حمایت، پشتیبانی و هدایت استعدادهای برتر در حوزه های علمی و سایر حوزه های تخصصی غیردانشگاهی به منظور طی مسیر نخبگی و تبدیل شدن به یک نخبه اثرگذار در حوزه تخصصی فرد و سپس تکریم از نخبگان اثرگذار به منظور الگوسازی از آنها در جامعه می باشد.

وی با تأکید بر اینکه از ابتدا نباید برچسب نخبگی را بر روی دانش آموزان زد، خاطرنشان کرد: نخبه به کسی گفته می شود که بتواند فرد موثر، جریان ساز و از طریق دانش و یا مهارت خاص سرآمد جامعه خود باشد.

در ادامه این نشست که به منظور استفاده از ظرفیت های بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان برگزار شد، محسن جعفری با تأکید بر اینکه مرکز سلاله با نگاه به آینده سعی در طراحی برنامه های کاربردی دارد و شعار خود را ” آینده را امروز طراحی ‌کنیم” قرار داده است، گفت: این مجموعه با هدف رشد دادن سادات در جهت تعظیم و تکریم آنها در دو عرصه “تربیت جامع شامل تربیت دینی و استعدادپروری در ابعاد معرفتی، اخلاقی و رفتاری” و عرصه “مدیریت شبکه سرمایه های انسانی با بهره گیری از رویکرد تصدی گری” در سطح ملی موجودیت یافته است.

مدیر مرکز سلاله با اشاره به شاخص های هدایت دانش آموزان به رشته‌های تخصصی، عنوان کرد: دانش‌آموزان بر اساس فرم‌های رصد استعدادی که توسط مربیان استعدادی و بر اساس شاخص‌های یادگیری، پیشرفت، خلاقیت و روحیه پرسشگری و تحقیق تکمیل می‌شود، تست هوش وکسلر، فرم‌های علاقه سنجی خانواده و دانش‌آموز و در نهایت نظر مربی و مشاور در رشته‌های تخصصی گروه‌بندی می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه مرکز سلاله در دو شعبه اصفهان و قم بیش از 220 دانش آموز نخبه سید را شناسایی کرده و تحت پوشش برنامه های خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: مرکز بر علومی که در آینده مورد نیاز کشور خواهد بود، تاکید دارد و بر همین اساس در حال حاضر گروه‌های تخصصی علوم و فناوری در سه دسته برنامه‌نویسی، رباتیک و نانو تکنولوژی و گروه‌های فرهنگ و هنر در شاخه‌های ادبیات، هنرهای دستی و تجسمی و رسانه در مرکز ایجاد شده است.

لازم به ذکر است در این بازدید محسن جعفری؛ مدیر مرکز سلاله، حسن مهاجر؛ مسئول طرح و برنامه، مهدی نفیسی مهر؛ مسئول تربیت و آموزش و حجت الاسلام فرشاد توسلی؛ مدیر شعبه اصفهان حضور داشتند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *