عصر شنبه 27 آذرماه مرکز تربیتی و پرورش استعداد سلاله در اختتامیه جشنواره جهادگران علم و فناوری اصفهان به عنوان پایگاه برتر علمی پژوهشی استان اصفهان انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز سلاله، در این مراسم که با حضور سردار مهدی رحیمی؛ مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور، سردار مجتبی فدا؛ فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، محمدرضا جانثاری؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان برگزار شد، از محسن جعفری به عنوان فرمانده پایگاه علمی پژوهشی سلاله با اهدای مدال و لوح سپاس تقدیر شد.

سردار مهدی رحیمی در جشنواره جهادگران علم و فناوری اصفهان اظهار داشت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که دانش، آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور هست و مستحضرید که یکی از مولفه‌های دشمنان در اقتدار علم هست، همانگونه که ما احتمال فروپاشی آمریکا را می‌دهیم اما ریختن آن نیز خطرناک هست.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور عنوان کرد: در جهان توسعه علمی اتفاق افتاده است پس ما باید در ریلی حرکت کنیم که کشورهای پیشرفته طی کرده‌اند پس حرکت در ریل آنان شرط لازم برای پیشرفت کشور هست اما شرط کافی نیست.

وی افزود: یکی از شاخص‌های حرکت به سمت پیشرفت نوآوری هست و مولفه بعدی جهش‌های پی در پی می‌باشد. مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب فرمودند که به پا خیزید اما با این روند فعلی کشور به هیچ جایی نخواهد رسید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با حضور در این مراسم اظهار داشت: مقام معظم رهبری در حرکت کشور شخصاً به چند مورد ورود پیدا کرده‌اند که یکی از آن‌ها بحث علم آموزی و پیشرفت علمی کشور هست.

محمدرضا جانثاری بیان کرد: اینکه در حوزه اندیشه یک دانشگاه به علم و فناوری بپرداند یک روش‌کار یومیه هست و فی نفسه ملاک نیست بلکه اگر پیشرفت علمی در گفتمان‌های اصلی کشور تاکید شود این موضوع اهمیت پیدا می‌کند و وقتی این موضوع برای مقام معظم رهبری مهم باشد حتما بقیه هم باید از آن دنباله‌روی کنند و پیشرفت علمی‌ کشور را جدی بگیرند.

همچنین در پایان مراسم نیز از کتاب پنجم تا پنجم زندگینامه شهید وحیدی نوشته زینب عطایی رونمایی شد و از برگزیدگان جشنواره‌های علمی و پژوهشی اصفهان تجلیل به عمل آمد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *