همان طور که می دانیم، “منابع انسانی” در هر سازمانی مهم ترین و ارزنده ترین سرمایه هر سازمانی است به طوری که توجه و تمرکز بر روی آن از سوی مدیران، منجر به مزیت رقابتی پایدار و ایجاد تفاوت معنادار در سازمان ها خواهد شد.

به  همین منظور مرکز تربیتی و پرورش استعداد سلاله با توجه به اینکه به تربیت به عنوان یک مسئله اصلی و اولویت دار در فضای فرهنگی کشور نگاه می کند، توجه ویژه ای به این موضوع چه در سطح کارکنان و چه در سطح مربیان تربیتی داشته که منجر به مزیت رقابتی این مرکز با سایر مراکز مشابه شده است. همچنانی که کم ارزش ترین موضوعات در حوزه های مختلف شغلی با داشتن چارت سازمان یافته و مدیریت عملکرد پرسنل خود، به دنبال بیشترین راندمان و خروجی هستند، مرکز سلاله نیز بر این باور است که تربیت، آنقدر امر ارزشمند و قابل تاملی هست که می بایست کیفیت آن را با مدیریت درست منابع انسانی بالابرد.

علاوه بر اینکه مجموعه دارای یک چارت سازمان یافته بوده و در ستاد و شعب، جایگاه ها و مناصبی تعریف شده که هر نفر به صورت تخصصی در حوزه خود به کیفیت کار کمک نماید، به واسطه وابستگی این مجموعه به بنیاد خیریه راهبری آلا، نیز کارکنان ستاد و شعب این مرکز موظف هستند ابتدای هر فصل اهداف مد نظر خود را جهت پیشبرد امور در حیطه اختیاراتشان به بنیاد اعلام نموده و پایان همان فصل گزارش انجام کار ها و میزان تحقق اهداف را به منابع انسانی بنیاد به صورت مستند و مکتوب ارائه دهند. همچنین هر نفر در جایگاه شغلی خود پایان هر فصل با نگاه به معیارهای تخصصی و عمومی توسط خود و مدیر مستقیم خود ارزیابی می شود.

در این راستا همچنین در سطح مربیان تربیتی می توان به پیاده سازی و اجرای “نظام مدیریت عملکرد مربیان تربیتی” اشاره نمود. روش اجرای این نظام نامه به گونه ایست، که هر مربی در بازه های زمانی 6 ماهه بر اساس 9 شاخص عملکردی و رفتاری، توسط 4 دسته ارزیاب مختلف و بر طبق مدل 360 درجه، متشکل از کادر شعبه، متربیان، خانواده متربیان و شخص متربی ارزیابی می شوند.

بر اساس ارزیابی صورت گرفته نقاط قوت و ضعف هر مربی تعیین شده و طی جلسه ای با حضور مدیر شعبه، کارشناس شعبه و مربی تربیتی به بررسی این موارد پرداخته شده تا مربی نسبت به تقویت نقاط قوت و برطرف نمودن نقاط ضعف خود بپردازد.

پس از برگزاری جلسه با تمام مربیان تربیتی، بر اساس نقاط ضعف آنها کتاب و دوره های آموزشی تعریف شده و شعب ملزم هستند طی بازه 6ماهه نسبت به اجرای آن اقدامات لازم را انجام دهند.

بر اساس آنچه که در متن بالا گفته شد، مرکز سلاله با داشتن چنین ساز و کارهایی در حیطه مدیریت منابع انسانی خود، توانسته تفاوت بسیار معناداری را با مجموعه های دیگر کشور که در حال فعالیت در حوزه تربیت و استعدادیابی هستند، ایجاد کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *