ظهر چهارشنبه همزمان با شانزدهمین روز از ماه محرم الحرام آیین سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در مرکز تربیتی و پرورش استعداد سلاله برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و با بیان معارف قرآنی توسط حجت الاسلام حامد مسجدیان ادامه پیدا کرد.

حجت الاسلام مسجدیان با اشاره به آیه شریفه «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ»، گفت: با توجه به احادیث و روایات، اصْبِرُوا در این آیه یعنی صبر بر فرائض، منظور از صَابِرُوا صبر بر مصائب است و تعبیر رَابِطُوا یعنی با ائمه(علیهم السلام) خود ارتباط برقرار کنید تا به فلاح برسید.

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: یکی از واژه های خیلی مهم در قرآن واژه فلاح است. با توجه به آیات قرآن امور بسیار بزرگی مانند رکوع و سجود کردن وعبادت خداوند را مقدمه فلاح دانسته است.

وی  با اشاره به اهمیت ثواب زیارت با معرفت امام حسین(علیه السلام) اظهار کرد: در روایات آمده است کسی که به قصد زیارت امام حسین علیه السلام از منزلش خارج شود و چون به حرم امام حسین(علیه السلام) رسید، خداوند، او را جزو رستگاران مى نویسد و چون زیارتش را به پایان برَد، خداوند، او را از رهایى یافتگان مى نویسد.

در ادامه این مراسم که پرسنل مرکز تربیتی و پرورش استعداد سلاله و جمعی از مربیان تربیتی و متربیان این مرکز حضور داشتند، حاج محمد یزدخواستی به ذکر مصیبت اهل بیت(علیهم السلام) و مرثیه سرایی و عزاداری پرداخت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *