مشاوره و هدايت تحصيلي دانش آموزان مقطع نهم متوسطه اول در مرکز تربيتي و پرورش استعداد سلاله شعبه اصفهان انجام شد.

به گزارش روابط عمومي مرکز سلاله، مسئول تربيت و پژوهش مرکز سلاله با تأکيد بر اينکه اولين گام در فرآيند انتخاب شغل در مقطع نهم متوسطه اول اتفاق مي افتد، گفت: مقطع نهم متوسطه اول مقطعي که دانش آموزان بايد فرآيند انتخاب رشته انجام دهند تا بتوانند گامي در مسير شغلي آينده خود بردارند.

مهدي نفيسي مهر با بيان اينکه نوجوان در اين دوران دچار بحران هويت است، ابراز کرد: نوجوانان در اين مقطع هنوز نتوانسته اند در انتخاب هويت خود گام موثري بردارند و دچار سردرگمي است.

وي ادامه داد: اين تعارضي که در اين سن به وجود مي آيد، باعث مي شود فرآيند انتخاب رشته با کُندي مواجه شود و نوجوان نتواند آن رشته اي که متناسب با شخصيت خود است را انتخاب نمايند، لذا خيلي مهم است که ما جلسات مشاوره اي را برگزار نماييم تا اين بحران هويت را کمتر کند و نوجوان ما بتواند يک انتخاب رشته خوبي را انجام دهد.

مهدي نفيسي مهر تصريح کرد: مرکز تربيتي و پرورش استعداد سلاله شعبه اصفهان تلاش کرده است با برگزاري جلسات مشاوره تحصيلي از ابهام نوجوان بکاهد تا دانش آموز بتواند با يک نگاه واقع بينانه تر و با شناخت از ويژگي ها ثابت دروني خود در کنار علاقه و شخصيت خانوادگي، بتواند رشته خوبي را انتخاب نمايد.

مسئول تربيت و پژوهش مرکز سلاله خاطرنشان کرد: فرآيند ما در جلسات مشاوره هاي فردي اين بوده است که نوجوان با کليت انتخاب رشته، ويژگي هاي دروني و تعارضات اين دوران آشنا شده و با گرفتن تست هاي شخصيت و رقابت هاي شغلي توانستيم به يک جمع بندي و انتخاب رشته اوليه مناسب برسيم.

وي در پايان ابراز اميدواري کرد که ان شائالله اين فرآيند تا انتخاب رشته کنکور بتواند کامل شود و نوجوان ما بتواند از اين بحران و سردرگمي خارج شده و يک انتخاب رشته مناسب در مقطع دوازدهم هم داشته باشند.

لازم به ذکر جلسات مشاوره و هدايت تحصلي متربيان مقطع نهم مرکز تربيتي و پرورش استعداد سلاله شعبه اصفهان با حضور آقاي سعيد کريمي؛ کارشناس مشاور تحصيلي انجام شده است.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *