جلسه کارگاه آموزشی خانواده ترم تابستان ۱۳۹۹ با موضوع بایدها و نبایدها و راهبردهای صحیح تربیت جنسی قبل و بعد از بلوغ فرزندان عصر شنبه 22 شهریورماه به صورت حضوری و غیر حضوری (در فضای اسکای روم) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز سلاله، در این کارگاه آموزشی که ویژه والدین متربیان مرکز تربیتی و پرورش استعداد سلاله شعبه قم با حضور حجت الاسلام محمدحسین مولوی؛ کارشناس روان شناسی کودک برگزار شد، به مباحثی درباره چالش های تربیت جنسی، محورهای اصلی تربیت جنسی و وظایف والدین در تربیت جنسی فرزندان پرداخته شد.

حجت الاسلام مولوی با تأکید بر اینکه محیط خانواده باید فعال و پویا باشد، عنوان کرد: حضور و رفتار پدر در زندگی و تربیت فرزندان اهمیت زیادی دارد و باید با فرزند خود تعامل مثبت داشته باشد و عدم حضور پدر (یا موثر نبودن) می‌تواند به بخش‌های مختلف شخصیتی و زندگی فرزندان آسیب بزند.

وی با بیان اینکه آموزش های جنسی در دختران توسط مادر و در پسران توسط پدر باید صورت پذیرد، عنوان کرد: سوالات جنسی فرزندان را با سوال پاسخ دهیم و نظرات خود ایشان را بپرسیم، مثلاً اگر سوال کرد من چطوری به وجود آمدم؟ به او بگوییم نظر خودت چیست؟

این کارشناس روان شاسی کودک با تأکید بر اینکه خود ارضایی در کودکان هم شایع است، خاطرنشان کرد: خود ارضایی اختلال روانی نیست بلکه نشانه ی اختلال است مثل تب که بیماری نیست بلکه نشانه عفونت و بیماری است. ریشه خودارضائی اضطراب است و با انجام آن فرزند به آرامش می رسد و متاسفانه ادامه دار و تقویت می شود و ممکن است به اعتیاد منجر شود.

حجت الاسلام مولوی با اشاره به اینکه ویژگی های مثبت فرزندان را متذکر شویم و بازگو نماییم، تصریح کرد: فضای مجازی به نحو شدید و شایسته کنترل و از در اختیار دادن اینترنت آزادانه پرهیز شود.

در ادامه این جلسه شرکت کنندگان پرسش‌های خود را در موضوع مورد بحث مطرح کرده و حجت الاسلام محمدحسین مولوی پاسخ های خود را ارائه نمود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *