مدیر مرکز سلاله با بیان اینکه ترم پائیز مرکز تربیتی و پرورش استعداد سلاله از 10 مهر آغاز و تا 30 آذر ادامه خواهد داشت، گفت: این مرکز در مسیر پیشرفت خود در این ترم در راستای هوشمندسازی طرحنامههای تربیتی جلسههای رویش، همسو سازی خانواده با مبانی مرکز سلاله و حرکت به سمت پرورش مربیان و کادر متخصص در تربیت گام برمیدارد.
به گزارش روابط عمومی مرکز سلاله، حجتالاسلام امین حقیقتنژاد با تأکید بر هوشمندسازی طرحنامههای تربیتی به عنوان زیربناییترین فضای تربیتی مرکز سلاله، خاطرنشان کرد: منظور از هوشمندسازی طرحنامههای تربیتی، هدفدار بودن هر اقدام، صحبت و کار مربی تربیتی در جلسههای رویش با یک هدف خاصی انجام میشود، که این هدف خاص یک چشمانداز تربیتی را دنبال می کند.
وی با تأکید بر اینکه ما در جلسههای رویش باید به نقطه هوشمندسازی با رویکرد افزایش سه شاخص حریت و آزادمنشی، شخصیت و اعتماد به نفس و تفکر برسیم، افزود: ما در این زمینه پس از بررسی مجموعههای تربیتی که در این حوزه فعالیت جدی داشتهاند. در نهایت به دو مجموعه ستاد تربیتی غدیر و کارگروه تعلیم و تربیت تسنیم رسیدیم و تعدادی طرح درس آماده از این مجموعهها برای شروع ترم پائیز انتخاب و به دست مربی رساندیم.
حقیقتنژاد با بیان اینکه مربیان تربیتی در دو ترم گذشته پس از آموزشهای لازم، برای جلسههای رویش خود طرح درس نوشتند، تصریح کرد: حالا در ترم پائیز زمان آن استکه طرح درسهای آماده حرفهای در اختیار مربی قرار داده تا نحوه نگارش و اجرای طرح درسها را با گذشته مقایسه نمایند. انجام این کار کمک میکند تا بتوانیم در ادامه مسیر از بین مربیان، مربیانی که توانمندی بهتری جهت نگارش طرح درس دارند انتخاب شوند و در دراز مدت بتوانیم در نگارش طرح درس خودکفا شویم.
مدیر مرکز سلاله با تأکید بر اینکه کارگاه آموزشی خانواده در گذشته به صورت مقطعی برگزار و ارتباطی با مبانی تربیت مرکز نداشت، گفت: ما در این ترم تصمیم داریم کارگاههای آموزش خانواده را با مبانی تربیتی که مربی در تعامل با دانشآموز دنبال میکند، همسو کنیم.
حقیقتنژاد شرط همسویی مبانی تربیت مرکز را استمرار فضای آموزشی خانواده و یکسانسازی اهداف دنبال شده در کارگاهها با اهداف دنبال شده در طرح درس جلسههای رویش دانست که این کار باعث دوچندان شدن تأثیرات تربیتی بر روی متربی خواهر شد و افزود: ما در این حوزه پس از بررسی اساتید و مجموعههای متعدد، در نهایت به موسسه تربیت بنیادی و استاد محمدمهدی الهیمنش رسیدیم. محتوای ایشان به جهت شیوایی کلام، اختصار و آفلاین بودن، کاملاً مطابق فهم و مشغله والدین مخاطب مرکز میباشد.
وی با اشاره به اینکه آموزش مربیان تربیتی نباید فقط ناظر به نیاز فعلی آنها باشد، تصریح کرد: چشمانداز ما تبدیل شدن همه مربیان به کارشناسان متخصص تربیتی است و عنصر استمرار و قوطهور بودن مربی در مبانی تربیتی را شرط لازم و کافی برای این چشمانداز است.
حقیقتنژاد در پایان برگزاری کلاسهای استعدادی و پرورش استعداد در دو ساحت علمی فناوری و فرهنگی هنری، کلاسهای سواد رسانه و سواد مالی، کلاس های انجمن نامه آسمانی با هدف انس متربیان با قرآن کریم و تشخیص استعداد قرآنی آنها، برگزاری جداگانه جلسه خانوادههای هر گروه با مربی تربیتی و استاد استعدادی گروه، جلسه انجمن اولیاء، برنامه های مناسبتی در قالب هیئت سلالةالنبی صلواتاللهعلیه، جلسات مشاوره، برنامههای ورزشی، اردوهای تربیتی و آموزشی، شورای مشورتی مربیان تربیتی و بازدیدهای علمی و تربیتی از دیگر برنامه های شعب مرکز سلاله در این ترم خواهد بود.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.